کتابخانه عمومی شهید میر حسینی زابل

دوست ما کتاب

تهیه و ارسال تقویم بریل برای تمامی کتابخانه های عمومی سراسر کشور

http://uupload.ir/files/xlxn_12..jpg

تقویم بریل سال 1396 توسط واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم برای بهره‌مندی نابینایان و کم‌بینای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تهیه و ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تقویم بریل سال 1396 در 42 صفحه و با تمامی جزئیات مورد نیاز روزهای هفته در 1000 جلد به مناسبت سال جدید، توسط واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم و به همت حسن عبدلی، طیبه عبدلی، مهیا زاهدین‌لباف و زهرا اعماء‌بصیر تهیه و برای بهره‌مندی نابینایان و کم‌بینای کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تهیه و ارسال شد.

به همین مناسبت، مراسم رونمایی این تقویم‌ها پیش از ارسال به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین امیر عطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم و شماری از کارشناسان ستاد و کتابداران در این اداره برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری در بخشی از این مراسم با اشاره تهیه و ارسال تقویم ویژه نابینایان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: امسال نیز با همت کتابداران روشندل و پویای بخش نابینایان، تقویم بریل سال ۹۶ ویژه کم‌بینایان و روشندلان تهیه و برای استفاده اعضای نابینا و کم‌بینا به تمامی بخش‌های نابینایان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال شد.
وی فعالیت‌های فرهنگی بخش نابینایان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی را کاری بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: تداوم و حمایت از چنین فعالیت‌هایی توزیع عادلانه اطلاعات و مطالعه را در جامعه برای این عزیزان به ارمغان می‌آورد.

در ادامه این مراسم نیز حسن عبدلی مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای قم گفت: تمامی مراحل تهیه و آماده‌سازی تقویم بریل به خط بریل و درشت خط (ویژه نابینایان و کم‌بینایان)، در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای صورت گرفته و این بخش به عنوان قطب تولیدکننده کتاب‌های بریل به سراسر کشور است.

گفتنی است واحد تولید کتاب بریل اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم تا پایان سال 1395مجموعاً 75 عنوان را در 5130 نسخه کتاب بریل با موضوعات متنوع تولید و در پنج مرحله به بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال کرده است.


[ يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲ ب.ظ ] [ حسین پودینه ]

[ ۰ ]

بخش نظرات اين مطلب
هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی